Vállalatvezetők exkluzív délutánja
2019-05-28

Eszter a reklámokról

 

Eszterrel a vállalkozása kapcsán készítettem anyagot. Amikor egyeztettük a részleteket, megkérdeztem tőle, mit szólna hozzá, ha megosztaná velem a reklámok kapcsán szerezett tapasztalatait.

Tudatosan helyeztem bele ebbe a szituációba, mert kettős szerepben van: vállalkozóként életbevágóan fontos a számára, hogy jól reklámozza a termékeit, 50 év feletti fogyasztóként azonban a befogadó szerepkör az övé.

Hogyan vélekedik vajon a reklámokról ebben a kettős helyzetben?

 

 

A mi korosztályunkhoz szólnak szerinted célzott reklámok?

Persze, a sok gyógyszer…

Szerinted erre van szükségünk?

Hát nem, de talán azért szólítanak meg minket leginkább gyógyszerekkel, mert sokan tönkrementek akár már 50 éves korukra is.

Te célcsoportja vagy ezeknek a reklámoknak?

Szerencsére nem, nem szedek semmit, de akkor is ezekkel a reklámokkal találkozom. Közel egy éve átestem egy epekő műtéten. És nagyon rossznak látom a gyógyszer reklámokat például.

Nocsak… Megmagyaráznád, miért gondolod így?

Mert azt látom, hogy ha felfújódsz, akkor szedjél ilyen-olyan bogyót rá… Mi lenne, ha inkább azt mondanák…” Te, ha felfújódsz, vizsgáltasd már ki magad, hátha van valami komolyabb bajod…”  Nem az okok megszüntetésére hívják fel a figyelmet, csak tüneti kezelésre adnak megoldást és ez akár veszélyes is lehet. Engem ezért bosszantanak, mert tudom, hogy ez egy látszat dolog. Beveszed az akármilyen tablettát, egykét órára jobban leszel, de a problémát nem szünteti meg.

A befogadó szemszögéből nézve, milyen a jó reklám szerinted?

Ami lehetőségeket mutat meg, ráirányítja a figyelmem a korosztályom számára fontos kérdésekre. És nem kell, hogy ezek komoly témák legyenek, csak trafáljanak bele abban az élethelyzetbe, amiben az 50 év feletti korosztály, így én is vagyok. És ezen belül nem is a kreativitás a fontos, hanem az üzenet mélysége és hitelessége, legalábbis a számomra.

Mit érhetnének el a reklámok nálad, esetleg az 50 év felettieknél, ha olyanok lennének, amilyet vázoltál?

Jobban bíznék ezekben a reklámokban, és érdeklődőbb lennék azoknak a termékei iránt, akik értelmesen szólnak hozzám. Nagyobb kedvem lenne kipróbálni őket, hosszabb távon pedig biztosan azokat vásárolnám meg, amelyek valami pluszt is nyújtanak nekem.

Mire gondolsz?

Például nem sajnálnak le, nem egy gyenge, támogatásra szoruló színben tüntetnek fel.

Szerintem az az ideális, amikor rendben vannak az emberek és harmóniában élnek önmagukkal és a környezetükkel. Egyébként ez is az egyik küldetésem, hogy az anyukáknak is tudjak ebben segíteni, hogy több idejük jusson magukra és egyéb teendőikre azáltal, hogy a Csipetkék kollekcióját használják.

A teljes beszélgetés itt olvasható el.

error: Content is protected !!