Kutatások

Tény, hogy az európai lakosok várható életkora emelkedik.

Tény, hogy Európa népessége idősödik, ezért egyre több lesz a középkorú és szeniorkorú fogyasztó.

Tény, hogy a legtöbb márka nem tud érdemben kommunikálni az 50 év feletti korosztályhoz annak ellenére, hogy talán a legerősebb vásárlóerőt képviselik.

Tény, hogy a középkorú magyar social media felhasználók száma dinamikusan nő. A közösségi platformok egyre erősödő online piactérként is működnek, tehát a potenciális vásárlói itt is jelen vannak.

Mutatok két adatot:

A 45+ – 65+ éves magyar facebook felhasználók száma:

1.821.000 fő

(2018. 08. havi adat. Forrás: facebook)

A 45+ – 65+ éves magyar Instagram felhasználók száma:

276 000 fő

(2018. évi adat. Forrás: facebook)

Amikor együtt dolgozunk, valamennyi kérdésre tényalapú választ adok:

  • Mit pakol egy vásárló a kosarába?
  • Milyen vásárlóerőt képviselnek az egyes korosztályok?
  • Milyenek az egyes célcsoportok vásárlási szokásai?
  • Milyen értékesítési csatornákon keresztül tudja elérni a célcsoportját?
  • Milyen tartalmakat fogyaszt a célcsoportja?
  • Milyen kreatív megoldásokat használhatna a vásárlói elérésére?
  • Milyen vásárlói élményekre vágynak az eltérő korosztályok?
_5210805

Ma már nem az általános kérdésekre keressük a válaszokat az utca emberétől. Sokkal fontosabb, hogy megismerje a vásárlói viselkedését és a márkáról alkotott véleményét.

Azért fogja imádni ezt a módszert, mert valóban a márkájáról szól.

Nem általános összefüggéseket vizsgálok, nem általában a piacra vetítve mondok véleményt, hanem a márka kommunikációs csatornáit térképezem fel, megszólítom a vásárlóit, elemzem az elért eredményeit. A kutatás a márkára fókuszál és azokra a körülményekre, ahol és ahogyan megjelenik. 

Ismerje meg és használja a kvalitatív kutatási módszertanom. Az első, igényfelmérő konzultáció gratis.

error: Content is protected !!